Tuesday, March 22, 2011

long journey in a short time..

last week actually kami one family berjaya jugak pergi vacation selepas beberapa tahun dah x pegi mana2.. biase la.. dah tak tau mane nk pegi.. hehehe.. last friday, berjaya gak mak mengrekrut kami semua.. dalam hati kate nonsense jer nk pegi weekend cmni.. ye la.. msti penat giler.. bertambah2 la dok ade plan mcm2 dalam kepala.. sume terpaksa cancel.. xpe la.. demi family terchenta.. korban kan je la plan2 tu.. huhuhu..

kitorg bertolak hari jumaat malam kul 11 and smpai kt perlis pukul 4.30 pagi.. sungguh tabah la kan.. hahahha.. nasib la malam.. kalo siang msti pening2 jer kepala.. silap2 boleh uweeekkk.. hehehe.. smapi2 sane, msti la sunyi jer.. bukan same cam kt sini.. kul 3-4 pagi x tdo lagi pon.. gigih la menunggu subuh di pagi sabtu yg hening.. hahahah.. nyaman jer bgn pagi2 (slalu nyer waktu2 cmni mmg syok la tdo kn..) bertambah2 la sepanjang malam x tdo pon.. aduhai.. ngantok giler.. lepas subuh kat masjid arau, kitorg sarapan kt bandar arau.. ape name tmpat tu aku pon x taw.. ok la jugak mknn die.. pagi2 dah ade goreng2.. huhuhu...

lepas sarapan, kitorang singgah pasar pagi.. kunun2 nyer nak carik makanan yg pelik2 la.. tp x jumpe pon.. kitorang beli buah limau jer.. tp baik tol org tu.. siap bagi sedekah buah2an len lagi 1 plastik penuh.. die kate kitorg first customer.. so, rezeki kitorg la.. alhamdulillah.. pastu ape lagi.. jum ke padang besarrrr.. smpai2, pagi sangat lagi.. so, kitorg tdo dalam keta je menunggu kedai bukak.. hahahhaha.. ngantok beb..

bangun2 tdo, terus aku n kakak aku pusing2 tempat tu.. nak carik barang kate nyer.. tapi x jumpe 1 hape pon.. almaklumlah.. aku ni mane la reti shupping2 nie.. hahhaha.. x caye?? aku shupping kalo ade duet banyak2 jer.. baru syok.. last2 beli la sourvenior sket utk kawan2.. aku pon x de beli pape.. x jumpe ape yg aku rase menarik utk dibeli.. x sampai mood lagi kot.. hahhahaa..

balik tu dalam kul 2 lebey dengan misi mencari tmpat mandi.. opss.. kantoiii.. hahaha.. ingat nk ajak diorang gi gua kelam.. tp diorang x nak pulak.. so, kitorg mandi kt RnR jer.. syok giler wa cakap lu.. hahhahahah.. baru selesa sket.. da la kt padang besar tu SEJUK.. aku siap pakai sweater kot.. berpoluh2 mokcik.. hahahahah..

dalam kul 4 lebey kitorg round2 penang kejap.. ingat nak carik tempat makan.. rupe2 nyer pusing2 jer.. hampeh tol.. da la lapo.. br ingat nk pekena nasik kandar.. x tercapai akal ku la nmpak nyer.. last2 naik kedah gi makan kt sungai dua kalo x silap aku.. makan mee udang timbang.. heheehe.. rase nyer same je ngan mee jawa yg jual kt emporium tepi centre point klang.. (x pon aku yg reti nk menikmati makanan kot.. heheh..)

lepas maghrib tu kami terus pulang ke negeri terchenta... rinduuuuuuu nyer kt sume.. walau 25 jam jer tinggal kan.. tapi terasa setahun..hehehehhe.. =p

No comments:

Post a Comment